Visió per a tothom a l'Índia: Anantapur

• Visió per a tothom a Índia
Visió per a tothom a l’Índia: Anantapur 2019-05-22T10:57:04+00:00

Project Description

El projecte “Visió per a tothom a l’Índia” es realitza a la regió d’Anantapur, amb la col·laboració de la Fundació Vicens Ferrer (FVF) i la seva contrapart sobre el terreny (RDT, Rural Development Trust). Des que es va començar aquest projecte d’atenció visual i atenció precoç a l’Índia rural s’han operat a més de 2.700 persones (principalment cirurgies de cataracta) i s’han realitzat més de 30 campus (atenent uns 1.500 casos aproximadament) d’atenció precoç a la regió d’Anantapur. Durant aquests campus s’han atès a nens amb problemes visuals i altres discapacitats, cosa que ha ajudat a reduir el percentatge de ceguesa infantil en un 24%. Avui en dia aquests infants poden anar a una escola no especial i continuar amb la formació acadèmica i professional, millorant així les seves expectatives laborals i econòmiques i la seva qualitat de vida en un futur.

L’Índia és el país del món amb més casos de ceguesa i el 70% d’aquesta és evitable. L’oftalmologia és una especialitat no prioritària i té un cost molt elevat. En tractar-se d’un país on la sanitat pública no és gratuïta, en molts casos la gent no pot assumir el cost de les visites. S’han realitzat formacions intensives a assistents socials sobre els rastrejos a tots els pobles de l’àrea de suport de la Fundació Vicens Ferrer, s’ha proporcionat informació i s’ha fet seguiment de les famílies amb l’objectiu d’evitar els abandonaments. Gràcies a la tasca dels nostres recursos humans i econòmics podem garantir l’assistència oftalmològica a la zona. Durant el curs 2010/2011, va haver-hi un 21% menys de matriculacions escolars en Braille als centres de RDT i el curs 2014/2015, un 24% menys.

Podem afirmar que es va complir el principal objectiu d’aquest projecte, que era el de formar a professionals locals i donar-los les eines necessàries per poder ser autònoms i realitzar revisions i cirurgies oftalmològiques, així com capacitar els hospitals per poder realitzar-hi intervencions. La formació als professionals sanitaris és continuada i disposen de programes de telemedicina per contactar-nos davant qualsevol dubte. Realitzem un parell de comissions l’any per supervisar que tot funcioni correctament i seguir formant als professionals locals.