PERÚ: HUAMACHUCO

Des de l’any 2012, la nostra Fundació realitza aquest programa a la població de Huamachuco, Perú (Regió de la Llibertat) en col·laboració amb l’ONG local “Asociación Alegría y Esperanza para los niños“, de l’Ordre Franciscana de la Tercera Ordre Regular (Franciscans de la Tercera Ordre Regular, Franciscans TOR). Al setembre de 2013 es va  inaugurar el servei d’oftalmologia de l’Hospital de Huamachuco i des de llavors s’ha pogut visitar a més de 1.500 pacients. Durant l’any 2014 es van valorar les patologies i la necessitat d’intervenció, i a partir de llavors s’han iniciat els tràmits per a la consolidació d’un quiròfan.

Anualment es realitza una comissió al país amb la finalitat de portar a terme formacions als residents de la Universitat de Oftalmologia de Trujillo. Durant aquestes comissions sobre el terreny, s’han signat acords, s’han mantingut reunions i s’ha avaluat el projecte per institucions molt rellevants del país com el Ministeri de Sanitat, diverses universitats i organismes públics.

Es porta a terme una col·laboració continuada amb l’Òptica Rojas de Huamachuco per poder assistir al tractament d’ulleres en els pacients. S’ha format i contractat a dos oftalmòlegs residents que setmanalment passen consulta a l’hospital.