UCRAÏNA: KIEV I DNIPROPETROVSKE (NIKOPOL)

La “Fundació Ramon Martí i Bonet contra la ceguera” va iniciar al llarg de l’any 2013 un nou projecte oftalmològic a Ucraïna en col·laboració amb l’Associació TANU  (Terrassa Ajuda als Nens d’Ucraïna) i diverses institucions públiques locals de les regions de Kiev i Dnipropetrovske: orfenats de nens invidents i amb necessitats especials, reforç de les unitats oftalmològiques de dos hospitals i la inauguració d’un nou servei d’oftalmologia a l’Hospital de Nikopol (regió de Dnipropetrovske). Al setembre de 2013, es va realitzar la primera expedició sanitària al país (formada per una oftalmòloga, una experta en atenció precoç i una òptica) i les primeres visites dels pacients de la zona.

Donada la guerra civil que pateix Ucraïna des de fa dos anys, se segueix col·laborant amb els nens d’acollida de TANU que visitem a la nostra seu a Barcelona i mantenim el contacte amb les institucions públiques locals, enviant material periòdicament i atenent a consultes oftalmològiques.